Remy

SSMB Moderator
  • Content count

    6826
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

Remy last won the day on June 13 2015

Remy had the most liked content!

5 Followers

About Remy

  • Rank
    Togashi Apologist

Profile Information

  • Interests
    Games
  • Gender
    Male
  • Country
    Australia
  • Location
    Australia

Contact Methods

  • Skype
    remzaus
  • Steam
    remz2k
  • NNID
    remz22 ? I think?
  • XBL
    xyRemy
  • PSN
    remz92

Recent Profile Visitors

54533 profile views
  1. Has MVC ever really been visually inspired though? Maybe like MSH was, or MVC3 even, but 2 was a pretty heinous mix of weird 3d and recycled sprites from all sorts of different games, that imo looked dated when it came out and even worse with time, and even the rest of the series prior to 2 still pretty much reused everything they could whenever they could. If anything the MVC games look bad more often than they look good. I read that too, I don't think it's as big a deal as people are making it out to be. Street Fighter IV had the df, df + punch shortcut for SRKs as well, although everyone seems to have forgotten that already. The other chin scratcher/interesting thing is that the game apparently has some kind of auto combo/easy super as well (you can see Hulk doing this pretty early on in the video.) A lot of people seem to get upset over this kind of thing as "dumbing down" fighting games... but tbh I don't think it's really a problem. In games like P4A that had the easy combo into super, doing a "proper" combo would always do more damage, but the auto was a nice way to get some reliable damage if you were afraid of dropping your good one or just learning to play the game from scratch. I think a manual controlled player is always going to have a higher damage ceiling than the auto one, so it's not worth getting upset over. I found a nice video breakdown of the footage Of particular interest to me was the space stone ability- I didn't realise it trapped the opponent in a tiny little blue box, lol. I can only imagine the nightmarish pressure of being in there.
  2. Your avatar is very good¬†ūüĎĆ

     

  3. Is Eggman's death in bayonetta's intro canon? Are sonic and bayonetta set in the same universe? 

    1. Solly

      Solly

      Ask Kamiya. I'm sure you'll get a friendly reply. 

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      W4ObUak.gif

    2. Celestia

      Celestia

      Eggman's death is non-canon but everything else is EXTREMELY canon compliant

    3. Dejimon11

      Dejimon11

      Then Sonic takes place in the same universe as Devil May Cry, Wonderful 101, viewtiful joe, Okami and several other IPs

    4. Zaysho

      Zaysho

      Bayonetta takes place after the neutral/dark endings of Shadow the Hedgehog, obviously.

    5. Remy

      Remy

      @Zaysho That kinda makes sense. I'm into it

  4. tumblr_oo0u24WksA1smom8eo1_500.png
    my face whenever I play p5

    1. Failinhearts

      Failinhearts

      tfw you gave someone their last surprise

    2. Remy

      Remy

      Que?

       

    3. Failinhearts

      Failinhearts

      you know

      last surprise

      the battle theme

      "it's a terrible joke"

    4. Remy

      Remy

      OH shit!

      hell ye... now I'm with it

       

      tumblr_oo0u24WksA1smom8eo1_500.png

      I never saw that coming 

       

    5. KHCast

      KHCast

      Mfw I steal yo heart AND yo girl 

  5. I really love the main 3 party members in P5 so far. Even more then the starting parties from 3 and 4 

  6. Played about 10 hours of Persona 5... so far really like it. Visuals/gameplay design top notch and feels great to be back in the rhythm of persona...

    some of the dialogue is really awkward tho.

  7. This seems pretttty fucking incriminating. I'm really interested to see where this goes
  8. I miss Hunter X Hunter

  9. It would have had to have been on his user account, also because my housemate and I both played the tutorial. I was super shit at shooting, which I think was a combination of having not played a console shooter for a loooong time and the controls feeling different? I was using a pro controller. Kinda miss the weight of the Wii U pad. It was fun though. The dodge roll on the splat dualies is pretty cool, and being put into a game so fast after being used to SFV's terrible slow matchmaking was a blessing to be sure.
  10. They kinda do, though. if you walk left into a spring and keep holding left sonic won't skid and stop after hitting the spring, or try to go left- they force you to go right for at least a little bit. Otherwise they wouldn't work/would probably feel horrible. Obviously not as severe an effect as in the new games, but they do legit lock you for like a second or so. I think the new boosters probably came from taking this design and running with it a little too much... I agree with the second part of the quote tho
  11. Link's abilities in BoTW are basically Knuckles' abilities. Imagine if SEGA/Sonic Team made an open world Knuckles as good as BoTW.

    1. Forte-Metallix

      Forte-Metallix

      With a heavy emphasis on treasure hunting and some beat-em-up action that's not as slow or clunky as the Werehog? I'm in!

    2. JezMM

      JezMM

      It's making me uncomfortable that I can vividly imagine Knuckles flying down from various specific mountains in BotW with SA2 speed/physics/HUD, emerald radar beeping away

    3. Waveshocker Sigma

      Waveshocker Sigma

      I AIN'T GONNA LET IT GET TO ME, I'M GON' JUST CREEP

      DOWN IN GREAT PLATEAU, I GOTS TO FIGHT SOME ICE KEESE

      I KNOW THAT THEY'RE HERE, I CAN SENSE IT IN MY FEET

      THE GREAT MASTER SWORD'S POWER ALLOWS ME TO FEEL~

  12. bourgeois ! proletariat !

  13. At 25kb, which is smaller than the 256kb banner in your signature, I doubt it