Jump to content

Cyrus

TSS Member
  • Content Count

    14,190
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Cyrus

  1. Y'know it's really nice to come back to this community for the first time in a while and see people go out of their way to shoot down a silly innocent little theory with mean spirited responses including offhand diet forms of "OP is a you-know-what" for likes. These are the good vibes I signed up for back in 2012. What happened
  2. Not directly 06 of course but people were saying it was in that same ballpark the games were in during that era
  3. And everyone thought this game would be on the same tonal level as '06.
  4. I can't believe we're getting both Sonic 4 and Sonic Heroes 2

  5. Sitting by my mailbox during the week before the 15th waiting for my Collector's Edition to arrive hoping for an accidental early release [spongebob meme pic here]
  6. This will always be my favorite cause of its self aware weirdness and how Oshima's kinda poking fun at his own style and western Sonic art of the time This is my l e a s t favorite image of Knuckles ever though, appropriately made for my least favorite classic game. That mouth tho. (spoilering for size, this is the only high quality scan I could find)
  7. We don't know exactly how big it is but I think they're revealing way too much of this game. So far we know seven zones, the infamous Death Egg Robot being the very first boss and animated cinematics, and those last two would've been great "OH SHIT" moments to have in game instead of having those things casually spoiled before release.
  8. I should listen to Sonic a lot music more, last year's live performances just got me out of a really shitty mood and now I'm joyfully swaying to Sandopolis' Act 2 theme

  9. Yeah but I was [literally] talking about the soundfont, not the composition
  10. The clap sample's the one exact similarity to Sonic 4's soundfont I hear, speaking of which, anyone else notice the tiny Splash Hill Zone homage?
  11. I see a lot of Sonic 4 comparisons but I don't hear Sonic 4 at all, it doesn't have the constant squelch (dying cats) those soundtracks had. It's got its own chiptuney thing going on. Are the comparisons just solely based on it being chiptune?
  12. That is not how you bop a badnik. There's no pop when he attacks them. You have to pop them, you pop them, you pop pop pop pop them

  13. And there goes the obligatory "ALL SONIC FANS THINK THE SAME AND DONT KNOW WHAT THEY WANT AND SHOULDNT BE COMPLAINING EVEN THOUGH THEY HAVE LEGITIMATE REASONS TO WORRY" bullshit in the comments haaaaa

  14. I dunno if I should even bother discussing these games anymore since I'm dumb enough to almost always guaranteed to eat this shit up no matter how many questionable things they do

    1. RosaRosaRosalina

      RosaRosaRosalina

      you and me both

    2. Ferno

      Ferno

      i mean like, i need games on my switch tho

  15. Just as I thought, it's Classic Sonic gameplay in Lost World level design... Huh... I liked Lost World's 2D levels, but they're not for classic Sonic, unless he plays differently this time, which seems to be the case cause I see lots of weird shit going on with the momentum. It kinda looks like they've given classic Sonic Lost World movement. Odd choice and bound to piss a lot of people off but I'm not gonna lie and say I wouldn't personally get a kick out of it. The graphics look a LOT better this time, thank god, and I like the music, it's cute. I get the feeling it's stylistically simplistic to exaggerate the Genesis sound font and to set up a bait and switch situation, having the rest of classic's music fit the tone of the modern Sonic music we heard. I feel more of a self awareness in it than Sonic 4 Episode I's "let's not bother to change the decay settings on this synth preset and pass it off as 16 bit music" thing.
  16. I dunno what's going on but I can't be mad at it

  17. Faceapp's Spark feature just makes me white

  18. Thought I'd change my avatar to something Sonic related again

    1. TCB

      TCB

      yup

      thats definitely sonic related

  19. isnt there some more Forces shit happening on the 25th i dont even know anymore just take me to e3 ALL MY LOIFE

    1. Cyrus

      Cyrus

      I need Sonic to rescue me from yet another shit week

    2. Dejimon11

      Dejimon11

      Don't expect much to be reveled to be honest. I'm sure they're just covering the same thing that we already know. Maybe some more behind the scenes stuff but that's pretty much it. 

    3. Polkadi~☆

      Polkadi~☆

      what about humanz, tho

    4. Cyrus

      Cyrus

      Disappointing yet still good????????

    5. PC the Hedgehog

      PC the Hedgehog

      First I've heard of this...

    6. Cyrus

      Cyrus

      I think Nakamura Shun tweeted about it

    7. JosepHenry

      JosepHenry

      What? Humans?

    8. Cyrus

      Cyrus

      The new Gorillaz album

    9. Polkadi~☆

      Polkadi~☆

      New Gorillaz album, Humanz. Releases this week.

  20. Image

    This looks like the nerdy kid defending his fan art that the bully called "gay" during lunch time, good god

    1. Forte-Metallix

      Forte-Metallix

      For once, I'm siding with the "bully".

    2. The drunkard from space!

      The drunkard from space!

      Woah now he's not a bully, he's the logical one calling out the mental guy for his... mental...ness. I'm no good with words.

    3. nintega137

      nintega137

      What's going on here?

    4. Cyrus

      Cyrus

      Iizuka meeting Penders at Sonic Revolution

    5. nintega137

      nintega137

      That's cool, but is like something bad happening? I mean what are they actually talking about?

    6. Cyrus

      Cyrus

      Nah, Penders is just like "OH MY GOD IT'S IIZUKA!" and Iizuka is probably thinking "hahaaa, fuck"

    7. nintega137

      nintega137

      I don't know much about penders..............but that artwork in the background (is that his?) is giving me the creeps. 

  21. Are the DaddyOFive parents in jail yet

  22. Turns out today's Forces update that was announced days ago on Ohtani's Twitter was an article on how the theme was recorded. http://sonic.sega.jp/SonicChannel/soundcolumn/ohtani/20170421_001338/ So that's what he meant by "sound column"...
  23. Reminder that we're apparently getting an update on the Forces site tomorrow according to Mr. Ohtani, could be musical

    1. Strickerx5

      Strickerx5

      Welp, batten down the hatches boys...

    2. Polkadi~☆

      Polkadi~☆

      time for the forces topic to blow up again, and fill with more shit

    3. JosepHenry

      JosepHenry

      Suddenly the music is also bad!

    4. Stay at Home Ultima

      Stay at Home Ultima

      Completely forgot about that.

    5. Kiah

      Kiah

      It's a shame I have to hold my breath and brace myself when it comes to Sonic Forces and this forum...

    6. Zaysho

      Zaysho

      @Soldier: 76 lol like we need news for that topic to go to hell

    7. JosepHenry

      JosepHenry

      Prepare your butts for hurt

    8. Stay at Home Ultima

      Stay at Home Ultima

      He didn't specify what activities though....

    9. JosepHenry

      JosepHenry

      Still, news about Forces coming soon

    10. Cyrus
  24. This is what Daft Punk fans do during dry spells

     

×
×
  • Create New...

Important Information

You must read and accept our Terms of Use and Privacy Policy to continue using this website. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.